۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۷۵۵۲۵
آیت الله طبرسی:

روحانیت پیام و محتوای غدیر را برای جامعه بازگو کند| انقلاب اسلامی با غدیر پیوندی عمیق دارد

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که روحانیت باید پیام و محتوای غدیر را بیشتر برای جامعه تبیین و تشریح کند، گفت: دهه امامت و ولایت فرصت مغتنمی است تا روحانیت در منابر و خطابه های خود بیشتر به این جریان مهم دینی بپردازد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از روحانیان مرکز استان با تبریک دهه امامت و ولایت، بر ضرورت ترویج مناسب فرهنگ غدیر در جامعه تأکید کرد و گفت: جامعه امروز برای رشد و تعالی نیازمند بهره گیری از فرهنگ تعالی بخش غدیر است.

وی با بیان این که متأسفانه سطح شناخت جامعه اسلامی نسبت به موضوع غدیر پایین است، افزود: این وظیفه متولیان دینی به ویژه علما و روحانیان است میزان آگاهی و شناخت جامعه نسبت به این جریان مهم را تقویت کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جریان غدیر ایستایی ندارد و هیچ گاه بن بستی برای آن وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: حرکت در مسیر غدیر موجب رشد و تعالی جامعه اسلامی و راه برون رفت از بسیاری از مشکلات است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که روحانیت باید پیام و محتوای غدیر را بیشتر برای جامعه تبیین و تشریح کند، بیان داشت: دهه امامت و ولایت فرصت مغتنمی است تا روحانیت در منابر و خطابه های خود بیشتر به این جریان مهم دینی بپردازد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جریان غدیر همواره با نشاط و پویایی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه غدیر به کشوری اثرگذار در عرصه های مختلف تبدیل شده است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که پیام غدیر با به صورت مستدل و علمی برای جامعه تبیین شود، تصریح کرد: روحانیت باید به شدت از بیان مسائل بی محتوا و غیر مستدل در این خصوص پرهیز کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ غدیر در جامعه موجب تحکیم روابط انسانی و اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: جامعه جهانی برای برون رفت از شرایطی که امروز در آن گرفتار شده راهی جزء بازگشت به فرهنگ ناب غدیر و معارف اهل بیت(ع) ندارد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که غدیر و آرمان های آن هر روز باید بیشتر از گذشته در جامعه رشد و تعالی پیدا کند، گفت: غدیر موجب تثبیت و گسترش اسلام ناب در جهان شد که امروز نیز باید این مسأله مهم حفظ و تقویت شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که غدیر می تواند مبنای وحدت امت اسلامی قرار گیرد، بیان داشت: امت اسلامی باید با تقویت نقاط مشترک بر تقویت وحدت و همبستگی میان خود با هدف خنثی کردن توطئه دشمنان تلاش کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انکار غدیر به معنای انکار اسلام است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به اسلام ناب به کار گرفته اند این وظیفه شیعه و سنی است با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای سطحی در جهت تقویت وحدت میان خود گام بردارند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود از عید غدیر به عنوان عید اکمال دین و عید امامت و ولایت یاد کرد و گفت: در غدیر خم مدال امامت و ولایت و مدیریت اجتماعی و سیاسی و دینی پیامبر به امیرمؤمنان واگذار شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه به دلیل فهم غلط برخی ها شرایط کشورهای اسلامی بحرانی شده است، بیان داشت: اگر برخی جریان ها و گروه ها فهم صحیح و عمیقی نسبت به مسائل مختلف اسلام نظیر غدیر پیدا می کردند امروز شاهد تحرک گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه نبودیم

آیت الله طبرسی با اشاره به این که نظام سلطه با سوء استفاده از اختلاف نظرهای سطحی میان مسلمانان، گروه های تکفیری را در منطقه ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: عدم وحدت وهمبستگی میان مسلمانان زمینه ساز نفوذ و سلطه دشمن بر کشورهای اسلامی منطقه شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که وضعیت امروز کشورهای اسلامی درس بزرگی برای مسلمانان است که اختلاف و تفرقه را کنار بگذارند، تصریح کرد: تفرقه میان امت اسلامی تنها به سود نظام خواهد بود و راه نفوذ آنها به کشورهای اسلامی را هموار خواهد کرد.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با جریان غدیر پیوند عمیقی دارد، خاطرنشان کرد: امروز این نظام اسلامی در سایه تعلیمات غدیری به کشوری الگو در جهان تبدیل شده است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات